22 Ιουλ 2010

Οχήµατα µε ηλεκτρονικά συστήµατα θα καλύψουν την απόσταση Ρώµη - Σαγκάη!

13.000 χιλιόµετρα χωρίς οδηγό. Είναι η σύγχρονη εκδοχή του ταξιδιού του Μάρκο Πόλο από την Ιταλία στην Κίνα - µόνο που θα γίνει µε αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς. Ο δρόµος του µεταξιού δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος.

Μια οµάδα ιταλών µηχανικών άρχισε χθες το µεγαλύτερο τεστντράιβ αυτοκινήτων χωρίς οδηγό που έχει γίνει ποτέ: ένα ταξίδι 13.000 χιλιοµέτρων που θα διαρκέσει τρεις µήνες από την Ιταλία στην Κίνα όχι προς αναζήτηση µεταξιού αλλά για να δοκιµαστούν τα όρια της µελλοντικής τεχνολογίας στον τοµέα της αυτοκίνησης.

Δύο πορτοκαλί οχήµατα (και δύο εφεδρικά), εφοδιασµένα µε GΡS, σκάνερ που χρησιµοποιούν λέιζερ και κάµερες που συνεργάζονται προκειµένου να εντοπίζουν και να βοηθούν στην αποφυγή εµποδίων θα περάσουν µέσα από την κίνηση της Μόσχας, τις µεγάλες θερµοκρασίες της Σιβηρίας και το κρύο της ερήµου Γκόµπι πριν να φθάσουν – καλώς εχόντων των πραγµάτων – στη Σαγκάη στα τέλη Οκτωβρίου. «Αυτό που προσπαθούµε να κάνουµε είναι...
να δοκιµάσουµε τα όρια των συστηµάτων µας και να δούµε εάν µπορούν να λειτουργήσουν σε πραγµατικό περιβάλλον, µε πραγµατικό καιρό, πραγµατική κίνηση και τρελούς οδηγούς που θα πετάγονται µπροστά τους», δήλωσε ο επικεφαλής του όλου σχεδίου Αλµπέρτο Μπρότζι και του εργαστηρίου τεχνητής νοηµοσύνης του Πανεπιστηµίου της Πάρµας.

Στο ταξίδι θα συµµετέχουν δύο ζευγάρια αυτοκινήτων. Μπροστά θα πηγαίνει ένα φορτηγό µε οδηγό και θα το ακολουθεί το αµάξι χωρίς οδηγό στο οποίο όµως θα επιβαίνουν δύο τεχνικοί, δουλειά των οποίων είναι να διορθώνουν τις βλάβες και να πάρουν το τιµόνι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Το αυτοκίνητο χωρίς τον οδηγό θα παίρνει κάποιες οδηγίες από το προπορευόµενο φορτηγό, όµως θα πρέπει µόνο του να αντιµετωπίσει οποιοδήποτε εµπόδιο ή κίνδυνο. Τα δύο ζευγάρια θα εναλλάσσονται στον δρόµο προς την Κίνα. «Σίγουρα θα χρειασθεί η βοήθεια ανθρώπων» προσθέτει ο Μπρότζι.

«Είναι αδύνατον, προς το παρόν, να υπάρξει ένα τέτοιο αυτοκίνητο που να λειτουργήσει µόνο του 100%. Γι’ αυτό άλλωστε µιλάµε για δοκιµή και όχι επίδειξη».

Αυτή τη στιγµή δεν υπάρχει καµία κυβέρνηση στον κόσµο που να έχει θεσπίσει νόµους για την κυκλοφορία οχηµάτων χωρίς οδηγό και έτσι η οµάδα εξασφάλισε ειδικές άδειες από όλες τις χώρες τις οποίες θα διασχίσει το κοµβόι. Για να αποφευχθούν τα ατυχήµατα, ο ένας µηχανικός θα κάθεται πίσω από το τιµόνι το οποίο και θα πάρει αµέσως στα χέρια του µόλις υπάρξει κάποιος κίνδυνος.

Αυτόµατα... τρακτέρ
Σύµφωνα µε τους ειδικούς, θα χρειασθεί τουλάχιστον µία δεκαετία για να µπορέσουν τέτοιου είδους οχήµατα να χρησιµοποιηθούν για τη µεταφορά εµπορευµάτων. Κάποια στοιχεία της νέας τεχνολογίας όµως θα χρησιµοποιηθούν νωρίτερα: π.χ. τα σκάνερ που δοκιµάζονται θα διευκολύνουν τους αγρότες να προγραµµατίζουν από µακριά τρακτέρ για το όργωµα και τη σπορά. Στόχος πάντως αυτού του µεγάλου ταξιδιού είναι να εντοπισθούν τα προβλήµατα ώστε να περάσουν στον κεντρικό υπολογιστή του αµαξιού όσο περισσότερα πιθανά σενάρια γίνεται...


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Νατάσα Μπαστέα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ, Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010
Πηγή: ALFAVITA

Δεν υπάρχουν σχόλια: