Σας μεταφέρω κείμενο που σχολιάζει τα σχετικά αποσπάσματα:
"Δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω επιστολή βγαίνει στο φως της δημοσιότητας. Έχει αμφισβητηθεί έντονα το αν πρόκειται για πραγματικό κείμενο ή αν το «κατασκεύασε» ο Κωνσταντίνος Τσάτσος. Ο κ. Παπαθεμελής έγραψε σε σχετική του επιστολή προς την ΕΤ 3: «Διέλαθε της προσοχής σας, καθώς και εκείνης των πανεπιστημιακών συνομιλητών σας ότι τόσο ο Μενένιος Άπιος όσο και οι επιστολές του είναι πλάσμα της φαντασίας του αειμνήστου Κωνσταντίνου Τσάτσου.
"Δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω επιστολή βγαίνει στο φως της δημοσιότητας. Έχει αμφισβητηθεί έντονα το αν πρόκειται για πραγματικό κείμενο ή αν το «κατασκεύασε» ο Κωνσταντίνος Τσάτσος. Ο κ. Παπαθεμελής έγραψε σε σχετική του επιστολή προς την ΕΤ 3: «Διέλαθε της προσοχής σας, καθώς και εκείνης των πανεπιστημιακών συνομιλητών σας ότι τόσο ο Μενένιος Άπιος όσο και οι επιστολές του είναι πλάσμα της φαντασίας του αειμνήστου Κωνσταντίνου Τσάτσου.
Ο Τσάτσος είχε δημοσιεύσει τα κείμενα αυτά στο περιοδικό ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ του 1954. Τα αναδημοσίευσε επίσης στη Β’ σειρά των Αφορισμών και Διαλογισμών του (Βιβλιοπωλείο της Εστίας β’ έκδ. 1970 σελ.243 έπ.) με τον τίτλο «Οξυρρύγχειοι Πάπυροι».
Εκεί ο συγγραφέας περιγράφει ότι πέρασε τάχα από την Αθήνα ένας παλιός συμφοιτητής του τότε Καθηγητής Πανεπιστημίου σε χώρα του Βορρά που τον πληροφόρησε ότι κάπου στην Αίγυπτο στην αρχαία Οξύρρυγχο, το σημερινό Μπενεζέ, βρέθηκαν πάπυροι σε λατινική γλώσσα που περιείχαν απόψεις του εν λόγω Μενένιου για τους Έλληνες.
Το δημιούργημα της φαντασίας του Κ.Τ. υπήρξε εξαιρετικά πειστικό, έγινε δεκτό χωρίς επιφυλάξεις. Τριάντα χρόνια μετά, τον Μάϊο του 1983, προκλήθηκε μια έντονη αμφισβήτηση...
της γνησιότητας των Οξυρρύγχιων Παπύρων από τις στήλες της «Καθημερινής» και της «Εστίας» οπότε τότε παρενέβη ο Κ.Τσάτσος και ομολόγησε («Καθημερινή 27/5/1983) ότι οι «Οξυρρύγχειοι Πάπυροι» είναι «ολόκληρο κατασκεύασμα δικό του».
της γνησιότητας των Οξυρρύγχιων Παπύρων από τις στήλες της «Καθημερινής» και της «Εστίας» οπότε τότε παρενέβη ο Κ.Τσάτσος και ομολόγησε («Καθημερινή 27/5/1983) ότι οι «Οξυρρύγχειοι Πάπυροι» είναι «ολόκληρο κατασκεύασμα δικό του».
Προς παρηγορίαν σας, ακόμη και ο κορυφαίος ιστορικός του Νέου Ελληνισμού ο μακαρίτης Καθηγητής Απόστολος Βακαλόπουλος στο βιβλίο του «Ο Χαρακτήρας των Ελλήνων» είχε αποδεχθεί ως αληθινούς τους παπύρους και τον Μενένιο (πρβλ.την μαρτυρία του σε νεότερη έκδοση του «Χαρακτήρα των Ελλήνων» εκδόσεις ΗΡΟΔΟΤΟΣ χ.χ.σ.34 υποσ. 32)».
Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι πρόκειται για δημιουργία του Κωνσταντίνου Τσάτσου, νομίζουμε ότι είναι τέλειο και αποτελεί ένα κείμενο που όμοιό του δύσκολα θα μπορούσε να δημιουργήσει ένας άλλος άνθρωπος. Και σαν κείμενο και σαν σύλληψη, το κείμενο του Κωνσταντίνου Τσάτσου είναι μοναδικό. Κι ως τέτοιο ας το... απολαύσουμε κι ας πάρουμε από αυτό ό,τι θα μας είναι χρήσιμο για την πορεία μας...
Θανάσης Μαυρίδης http://www.capital.gr/Articles.asp?id=918929 "
Σας εισάγω στον κατάλογο των Οξυρ. Παπύρων http://www.csad.ox.ac.uk/POxy/papyri/tocframe.htm στον οποίο μέχρι σήμερα δεν έχω βρει τα αποσπάσματα αυτά. Όποιος τα εντοπίσει να μας ειδοποιήσει αμέσως - πράγμα που δεν το πιστεύω να τα καταφέρει, γιατί ο κος Μαυρίδης έχει δίκαιο μάλλον!
Πιο κάτω ένα μέρος του καταλόγου με διάφορα αποσπάσματα εγγράφων ρωμαϊκής περιόδου: (στην επίσημη σελίδα θα έχετε αρκετά να ψάξετε και να χαρείτε βλέποντας και -αν μπορείτε- να διαβάσετε ιδιωτικές ή επίσημες επιστολές, αποδείξεις, δανειακά συμβόλαια, καταλόγους, ωροσκόπια, μαγικά σκονάκια... μέχρι και πωλητήριο συμβόλαιο ... ενός γαϊδαράκου και βέβαια αποσπάσματα των μεγάλων συγγραφέων).
Πιο κάτω ένα μέρος του καταλόγου με διάφορα αποσπάσματα εγγράφων ρωμαϊκής περιόδου: (στην επίσημη σελίδα θα έχετε αρκετά να ψάξετε και να χαρείτε βλέποντας και -αν μπορείτε- να διαβάσετε ιδιωτικές ή επίσημες επιστολές, αποδείξεις, δανειακά συμβόλαια, καταλόγους, ωροσκόπια, μαγικά σκονάκια... μέχρι και πωλητήριο συμβόλαιο ... ενός γαϊδαράκου και βέβαια αποσπάσματα των μεγάλων συγγραφέων).
3143 | Sale of a Donkey | (Το συμβόλαιο του γαϊδαράκου) |
Και να ένα μέρος του Καταλόγου: II.OFFICIAL DOCUMENTS | ||
3014 | Gnomon of the IdiosLogos 35-41 | C1 |
3015 | Extracts from Court Records | early C2 |
3016 | Judicial Proceedings | 28.05.148 |
3017 | Edict of Prefect | c. 176-7 |
3018 | Privileges of Paeanistae | C3 |
3019 | Decision of Severus | 09.03.200 |
3020 | Letter of Augustus and Proceedings of Embassy | earlier C1 |
3021 | Acta Alexandrinorum | C1 |
3022 | Letter of Trajan to Alexandria | 98 |
3023 | Proceedings before an Emperor | C2 |
3024 | Letter of Prefect | C2 |
3025 | Letter of Epistrategus | 17.07.118 |
3026 | Official Correspondence | c. 165/6 |
3027 | Official Letter | 161-9 |
3028 | Official Correspondence | earlier C3 |
3029 | Letter to Strategi | Valerian |
3030 | Official Letter of Royal Scribe | 31.03.207? |
3031 | Official Letter of Procurator Alexandreae | c. 302 |
3032 | Publication of Official Letters | 218/9 or 222/3 |
3033 | Petition to Prefect | c. 45/7 |
3034 | Sworn Declaration | 05.04.148 |
3035 | Order to Arrest | 28.02.256 |
3036 | Receipt for Epikephalaion | 24.02.298 |
3037 | Receipt for Epikephalaion | 04.03.298 |
3038 | Receipt for Epikephalaion | 04.03.298 |
3039 | Receipt for Epikephalaion | 29.05.298 |
3040 | Receipt for Epikephalaion | 17.12.298 |
3041 | Receipt for Epikephalaion | 14/23.06.299 |
3042 | Copy of a Latin Will | 308/9 or 310/11 |
3043 | Receipt for Epikephalaion | 03.09.311 |
3044 | Receipt for Epikephalaion | 312/13, 313/14 |
3045 | Receipt for Epikephalaion |
Καλή διασκέδαση στην αρχαία ... γραφειοκρατία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου