Εκλάπη υπό του Κόνσταντιν φον Τίσεντορφ (Constantin von Tischendorf) απο το γυναικείο μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης στους πρόποδες του Όρους Σινά, στην Αίγυπτο, το 1859.
Το κείμενο της Καινής Διαθήκης καλύπτει 148 φύλλα, είναι πλήρες και ακέραιο ενώ περιλαμβάνονται δύο βιβλία που δεν αποτέλεσαν μέρος του κανόνα της Καινής Διαθήκης: η Επιστολή Βαρνάβα και ο Ποιμένας του Ερμά. Όσον αφορά την Παλαιά Διαθήκη, περιέχεται η μετάφραση των Εβδομήκοντα στα Ελληνικά, ενώ διασώζονται μόνο κάποια τμήματά της. Συγκεκριμένα ο κώδικας περιλαμβάνει αποσπάσματα από τα εξής βιβλία: Γένεση, Αριθμοί, 1 Χρονικών, 2 Έσδρας, Εσθήρ, Τωβίτ, Ιουδήθ, 1 Μακκαβαίων, 4 Μακκαβαίων, Ησαΐας, Ιερεμίας, Θρήνοι, Ιωήλ, Αβδιού, Ιωνάς, Ναούμ, Αββακούμ, Σοφονίας, Αγγαίος, Ζαχαρίας, Μαλαχίας, Ψαλμοί, Παροιμίες, Εκκλησιαστής, Άσμα Ασμάτων, Σοφία Σολομώντος, Σοφία Σειράχ και Ιώβ.
1:1
χαιρετε ϋϊοι και θυ
γατερεϲ εν ονο
ματι κυ του αγαπη
ϲαντοϲ ημαϲ εν ι
ρηνη
2μεγαλων μεν οντω
και πλουϲιων τω
του θυ δικαιωμα
των ειϲ ϋμαϲ ϋπερ
τι και καθ υπερβο
λην ϋπερευφρε
νομε επι τοιϲ μα
καριοιϲ και ενδο
ξοιϲ ϋμων πναϲιν
ου το εμφυτον τηϲ
δωρεαϲ πνικηϲ
χαριν ειληφαται
3διο και μαλλον ϲυ
χαιρω εμαυτω ελ
πιζων ϲωθηναι
οτι αληθωϲ βλε
πω εν υμιν εκκε
χυμενον απο του
πλουϲιου τηϲ αγα
πηϲ κυ πνα εφ υ
μαϲ ουτω με εξε
πληξεν επι ϋμω
η επιποθητη οψιϲ
4ϋμων πεπιϲμε
νοϲ ουν τουτο και
ϲυνιδων εμαυτω
οτι εν υμιν λαλη
ϲαϲ πολλα επιϲτα
μαι οτι εμοι ϲυνω
δευϲεν εν οδω δι
καιοϲυνηϲ κϲ και
παντωϲ αναγκα
ζομε καγω ειϲ του
το αγαπαν ϋμαϲ υ̇
περ την ψυχην μ(ου)
οτι μεγαλη πιϲτιϲ
και αγαπη εγκα
τοικει εν υμιν ελ
πιδει ζωηϲ αυτου
5λογιϲαμενοϲ ου
τουτο οτι εαν με
ληϲη μοι περι ϋ
μων του μεροϲ τι
μεταδουναι αφ ου
ελαβον οτι εϲται
μοι τοιουτοιϲ
πναϲιν ϋπηρετη
ϲαντι ειϲ μιϲθον
εϲπουδαϲα κατα
μικρον ϋμιν πεμ
πειν ϊνα μετα τηϲ
πιϲτεωϲ ϋμων τε
λιαν εχηται την
6γνωϲιν · τρια ου
δογματα εϲτιν
κυ · ζωη · πιϲτιϲ
ελπιϲ · αρχη · και τε
λοϲ ημων · και δι
κεοϲυνη κριϲε
ωϲ αρχη · και τε
λοϲ αγαπη ευφρο
ϲυνη και αγαλ
λιαϲεωϲ εργων
εν δικαιοϲυναιϲ
7μαρτυρια ˙ εγνωρι
ϲεν γαρ ημιν ο δε
ϲποτηϲ δια των
προφητων τα πα
ρεληλυθοτα και
τα ενεϲτωτα ┬ τω
μελλοντων δουϲ
απαρχαϲ ημιν
γευϲεωϲ ων τα
καθ εκαϲτα βλε
ποντεϲ ενεργου
μενα καθωϲ ε
λαληϲεν οφιλο
μεν πλουϲιωτε
ρον και ϋψηλοτερο
προϲαγειν τω φο
8βω αυτου εγω δε
ουχ ωϲ διδαϲκα
λοϲ αλλ ωϲ ειϲ εξ υ
μων ϋποδιξω ο
λιγα δι ων εν τοιϲ
παρουϲιν ευφρα
2:1θηϲεϲθε ημερω
ουν ουϲων πο
νηρων και αυτου
του ενεργουντοϲ
εχοντοϲ την εξουϲιαν οφιλομεν ε
δικαιωματα κυ
2τηϲ ουν πιϲτεωϲ
ημων ειϲιν βοη
θοι · φοβοϲ · ϋπο
μονη τα δε ϲυν
μαχουντα ημιν
μακροθυμια · και
3εγκρατια · τουτω
μενοντων τα
προϲ κν αγνωϲ
ϲυνευφρενον
ται αυτοιϲ · ϲοφι
α · ϲυνεϲιϲ επιϲτη
4μη γνωϲιϲ πεφα
νερωκεν γαρ ημι
δια παντων τω
προφητων οτι ου
τε θυϲιων ουτε ο
λοκαυτωματων
ουτε προϲφορω
χρηζει λεγων ο
5τε μεν τι μοι πλη
θοϲ των θυϲιων
ϋμων λεγει κϲ
πληριϲ ειμι ολο
καυτωματων κ(αι)
ϲτεαρ αρνων και
αιμα ταυρων και
τραγων ου βουλομε
ουδ αν ερχηϲθε ο
φθηναι μοι τιϲ γαρ
εξεζητηϲεν ταυ
τα εκ των χιρων
ϋμων πατιν μου
την αυλην ου προϲ
θηϲεϲθαι ουδε ε
αν φερηται ϲεμι
δαλιν ματαιον
θυμιαμα βδελυ
γμα μοι εϲτιν
ταϲ νεομηνιαϲ ϋ
μων και τα ϲαββα
τα ουκ ανεχομαι
6ταυτα ουν κατηρ
γηϲεν ϊνα ο καινοϲ
http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου